Snön faller

Snön faller så tungt, så tungt.

Så tungt att jag nästan kan slå vad om att det - faktiskt – dunsar mot taket. Jag kan - om jag anstränger mig - verkligen känna att det vibrerar i stommar, stammar, tak, väggar, golv och möbler. Jag inbillar mig att glasen i vitrinskåpet skallrar, att farmors gungstol börjar vagga, att väggar - för en liten stund - ser ut att bukta ut av kraften från den lilla, lilla flingan som med kraft har slagit ner mot fönsterbläcket.

 

Varje liten flinga har en resa framför sig. En resa som kan vara som en dans med lätta virvlande rörelser. En resa som också kan vara mer kraftfull, ackompanjerad av kastvindar. Men just nu, idag, i skrivande stund. Så är det stora tussar. Tussar som dunsar, rytmiskt, fridfullt och vackert. Lägger sig sedan att vila i en driva, eller sakta smälta och kanske bilda en istapp.

 

Snön ger mig, när jag väljer att ta i den i mitt medvetande, rika upplevelser. Just för att jag väljer att betrakta den. Att verkligen titta på den, andas in den, känna den. Känna storheten i att varje flinga. Varje enstaka flinga. Är unik.

 

Precis som du.


Kommentarer
Postat av: Lise

Vackert <3

2010-02-26 @ 13:37:35
Postat av: Leena

Lite tröst i min vardag...i mitt liv i sparlåga.

Känner mig så liten, ledsen och ensam...och det är jag egentligen inte.



Och det du skriver om att titta på en snöflinga...livet!

Det finns så mycket kvar här i mitt liv, det är inte bara sorg och saknad.



Så fint skrivet!

2010-02-26 @ 22:43:32
URL: http://marja-lee.blogspot.com
Postat av: Amelie

Jag vill alltid älska<3<3<3

Ingen förstår vart du blev av,tror du fann en dörr,som du alltid,gjorde,ingen konflikt nä du hittade alltid ny dörr gå ut i.Den dörr du fann var till äpplegården,till änglarna som ska visa dig allr,hjälpa stötta dig,livets skede.Och se dig le o lirra med

bollen. OH om jag bara kunde få se dig le igen o se dig lirra boll,.Det är dig jag älskar ,älskar dig.Ingen är vackre än du ,har himmelsklädnad nu du som är mammas sorg o skratt, jag ber i natt: När hör vita vingars sus, bes att två änglar tar ditt ljus ner till min mardröms mörka hus!! Jag vill alltid Älska dig, jag ska aldrig glömma!!!!En gång ska tystnad ge upp för min glädje för dig som var min son,Få ny kraft att börja le o leva......Men tiden får ta den tid det tar,för du r den finnaste ja vet,din syster din är en guda gåva ,.....Kämpar på ,men har det inte så lätt i heller,tänk om du hade funnits där stöttat henne,du hade varit en toppen bror.Ingen älskar dig som vi i familjen,du hade blivit en lyssande fotbollsproffs du dribblade bort allt..Du finns för alltid i vårt hjärta,vännen<3<3<3

2010-03-26 @ 10:32:48
URL: http://bloggplatsen.se/angelinmyheart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0